Det går bra att komma på ett vanligt möte och testa hur det är på scouterna, när som helst under terminen. Kontakta avdelningsledarna för mer information och för att ta reda på när det passar. Du får prova på tre gånger utan att vara medlem, sedan måste du bli medlem. Som medlem i kåren är man försäkrad genom Scouterna på alla aktiviteter, och denna försäkring gäller även för tre prova-på-gånger utan att man är medlem.

Medlemsavgiften är för nuvarande 300 kronor per termin. Det innefattar förutom själva avgiften till scoutkåren även försäkring, medlemstidning och medlemsavgift till Scouterna. Faktura på medlemsavgiften skickas ut av Scouterna. Om man vill bli medlem men inte har råd att betala medlemsavgiften kan man höra av sig till styrelsen. Det finns även möjlighet att få bidrag för att följa med på läger och övernattningar, och det finns en del utrustning såsom sovsäck, liggunderlag och ryggsäck att låna från kåren.

Du kan läsa mer på sidan: Bli scout

Har du allmänna frågor, så är du välkommen att ta kontakt med infoutskottet, info@drottningstaden.se.