Välkommen på vårläger Pangea 2024!

Detta vårläger är får upptäckare och äventyrare (årskurs 4-8). Utmanarna (årskurs 9 och gymnasiet) åker på ett annat läger, se separat information från ledarna.

Att åka på ett stort läger och träffa scouter från andra kårer är något av det roligaste som finns! Att det dessutom är vår och vi bor i tält och lagar mat ute gör det hela ännu bättre. Lägg till detta en hel massa roliga aktiviteter som du gör tillsammans med dina scoutkompisar i patruller så har du ett riktigt mysigt Vårläger! I år är temat Pangea och vi kommer ta oss på en spännande resa jorden runt.

Lägertid:

Lägret börjar på torsdag den 9 maj (förmiddag)
Lägret slutar 14:00 på söndagen den 12 maj.

Vi håller på att se om vi kan fixa buss och kan därför inte säga exakta tider fört start och slut än.

Var
Lägret är på lägerområdet Hörrs nygård, där  vi varit på läger även våren 2023. Full vägbeskrivning hittar ni här: Hörrs nygårds hemsida

Kostnad
Scouter: 600 kr