En helg i februari/mars har vi kårstämma med övernattning. Alla kårens medlemmar är välkomna att vara med, och förutom årsmöte har vi roliga aktiviteter tillsammans.

På årsmötet fattar vi tillsammans beslut om kårens verksamhet. Vi väljer till exempel styrelse och andra funktionärsposter, och röstar om de motioner och propositioner (förslag) som medlemmar har skickat in.

Kårstämma 2024

Helgen den 10-11 februari går Drottningstadens övernattning med kårstämma för 2024 av stapeln. På kårstämman fattar vi tillsammans beslut om kårens verksamhet. Vi väljer till exempel styrelse och andra funktionärsposter, och röstar om de motioner och propositioner (förslag) som medlemmar har skickat in. Alla kårens medlemmar är välkomna att skicka in motioner och att vara med på kårstämman. Under helgen kommer vi också leka ordentligt, busa lagom och äta god mat! Kanske blir det också lägerbål!

Tid och plats
Övernattningen börjar 10.00 i Höörs scoutgård lördagen den 10/2. Själva stämman kommer att hållas på lördagen den 10/2 (se längst ner på denna sidan). Utmanare och ledare är välkomna redan på fredagen den 9/2 från 19.00. Övernattningen avslutas 11.00 söndagen den 11/2.

På hemsidan har vi ett delat dokument för att underlätta samåkning, det hittar du här

Vägbeskrivning / Adress
Höörs Scoutkår
Norra Fogdarödsvägen 20
243 93 Höör

Det är 2,7 km från Järnvägsstationen till lokalen, vi kommer titta på möjligheten för samåkning med tåg för de äldre scouter som kommer ut på fredagen.

Packlista
Det kommer finnas möjlighet att sova både inomhus och utomhus. Vi kommer att vara utomhus en del under dagen så packa därför kläder så att du kan vara ute. Det finns madrasser att lägga på golvet i stugan men det är viktigt att alla tar med sig, sovsäck och kudde (liggunderlag om du vill sova utomhus i vindskydd). Se förslag på packlista här: http://drottningstaden.scout.se/for-scouter/packlistor/.

Kostnad
Övernattningen kostar 60kr. Sätt in pengarna på Drottningstadens bankgiro: 5123-1454 eller swish: 123 467 20 77. Märk betalningen med scoutens namn och kårstämma.

Anmälan
Anmäl dig genom att fylla i  denna länk eller qr-koden bredvid (länken finns också på hemsidan) och betala in 60 kr till ovanstående konto. Sista anmälningsdag är 24-02-04.

Frågor
Har du några frågor om övernattning är du välkommen att kontakta dina ledare. Det går också bra att kontakta Lina Tingström, ordforande@drottningstaden.se eller 0739 23 07 66.

Hälsningar
Styrelsen

Kallelse till kårstämma i Drottningstadens scoutkår

Alla medlemmar i Drottningstadens scoutkår kallas härmed till kårstämma den 10 februari kl 14.00 2024. Stämmen kommer att hållas i Höörs scoutstuga. Alla medlemmar i kåren har rätt att lämna in motioner (förslag) till stämman. Motionen ska vara inkommen till styrelsen senast två veckor före stämman dvs 27/1 2024. Skicka gärna digitalt till styrelsen@drottningstaden.se.

Förslag på dagordning

1. Mötet öppnas.
  2. Val av mötesordförande.
  3. Val av mötessekreterare.
  4. Justering av röstlängden.
  5. Val av två protokolljusterare.
  6. Fråga om kårstämman behörigen sammankallats.
  7. Föredragning av kårstyrelsens verksamhetsberättelse, resultaträkningen, balansräkningen samt revisionsberättelsen avseende närmast föregående verksamhetsår.
  8. Fråga om fastställande av balans- och resultaträkningen samt om beviljande av ansvarsfrihet åt kårstyrelsens ledamöter för närmast föregående verksamhetsår .
  9. Beslut i anledning av kårens vinst eller förlust enligt den fastställda balansräkningen.
  10. Behandling av propositioner och motioner till kårstämman.
  11. Fastställande av medlemsavgift, verksamhetsplan samt budget för närmast följande verksamhetsår.
  12. Val av kårordförande, vice kårordförande och kassör.
  13. Val av övriga ledamöter i kårstyrelsen.
  14. Val av revisorer och revisorssuppleanter.
  15. Val av släpförman och val av valberedning.
  16. Val av scoutkårens delegat(er) till andra beslutande årsmöten inom scoutrörelsen för tiden intill nästa möte med kårstämman, samt av samma antal suppleanter för dessa.
  17. Övrigt
  18. Mötet avslutas