I medlemsavgiften ingår det mesta av den verksamhet vi genomför. När vi har läger tillkommer oftast en extra avgift.

Medlemsavgiften är från hösten 2020 500 kronor per termin. (Barn och föräldrar i familjescouterna har en lägre avgift). Då ingår förutom själva avgiften till scoutkåren även försäkring, medlemstidning och medlemsavgift till Scouterna samt i en av världsscoutorganisationerna, WAGGGS för flickor och WOSM övriga.

Faktura på medlemsavgiften skickas ut centralt av Scouterna. Observera att det inte räcker med att sluta betala fakturan om du inte vill vara medlem längre. Läs mer här om hur du gör för att avregistrea dig.

Har du några frågor kring medlemsavgiften, eller har svårt att betala, kontakta vår kassör. Vi vill att alla ska kunna ta del av vår verksamhet – oavsett ekonomiska förutsättningar!